سیاه مشق های بازی سازی

سعی میکنم بازی ساختن را یاد بگیرم. می خواهم این جا مسیر این کار را، همه ی تلاش های موفق و ناموفقم را، بنویسم.

سیاه مشق های بازی سازی

سعی میکنم بازی ساختن را یاد بگیرم. می خواهم این جا مسیر این کار را، همه ی تلاش های موفق و ناموفقم را، بنویسم.

سیاه مشق های بازی سازی

سیاه مشق شیوه ای از خوشنویسی است که در ابتدا به دلیل کمبود کاغذ برای تمرین خوشنویسی ایجاد شد و در آن خوشنویس با نوشتن برخی حروف، کلمات و جملات به‌صورت تکراری یا متقاطع، کمپوزیسیون ویژهٔ خود را خلق می‌کند. در سیاه مشق ایجاد یک فضای منحصر به فرد برای هنرمند بیش تر از انتقال مفهوم شعر یا جمله نگارش شده اهمیت دارد

درباره ی این وبلاگ

شنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۵۱ ب.ظ

سلام،

بعد از مدت ها بالاخره دارم زمان جدی تری را صرف یادگیری بازیسازی میکنم. در این وبلاگ می خواهم درباره ی این تجربه بنویسم. درباره ی تمرین هایی که انجام میدهم، مقاله ها و کتاب هایی که میخوانم، نشست هایی که شرکت میکنم و پادکست هایی که گوش می دهم و... شاید حتی اگر با دوستی درباره ی بازی ها گفتگو کنم هم، این جا بنویسم. یا حتی اگر یک بچه توی خیابانی ببینم و من را یاد یک بازی بیندازد هم این جا یادداشت بگذارم و... فکر میکنم تا الان مشخص شده باشد که متاسفانه یا خوشبختانه محدودیت زیادی در این وبلاگ برای خودم قائل نیستم!

هدفم از نوشتن این تجربه ها بیش از این که ارائه ی آن ها به دیگران باشد، کمک به خودم برای نگاه کردن دقیق تر به آن ها است. برای همین اگر جایی دیدید که نوشته ام " به نظرم در مجموع این کار به هیچ دردی نمیخورد!" یا " وقت تلف کردن بود!" یا بدتر "چه تمرین چرندی انجام دادم!" اصلا تعجب نکنید. احتمالا این پست ها اصلا با این هدف نوشته شده اند که "چگونگی بد بودن" یک تجربه ی بازی ساختن را کمی برایم شفاف کنند و از سطح بد و بیراه به سطحی اندکی مفید تر برسانند! 

با توجه به روندی که توضیح دادم، احتمالا حفظ پیوستگی پست ها، باعث شوند که گذاشتن مطالب به تعویق بیفتند (مثل همین حالا که سه ماه است میخواهم راجع به سمپوزیم بازی های جدی بنویسم و چون پست اول، که همین پستی است که دارید میخوانید، را ننوشته ام، این  پست هم هنوز نوشته نشده است.). بنابراین بنده را از چنین انسجامی معاف کنید. اما قول میدهم در یک پست مستقل، انسجام متن و استاندارد های نوشتن را در حدی که حرصتان را در نیاورد، رعایت کنم. خلاصه کلام این که با پیژامه این جا نخواهم گشت اما از من انتظار استکان کمرباریک هم نداشته باشید!

در پایان هم میدانم که با احتمال خوبی این شمایی که ازش حرف میزنم، آینده ی خود من یا یکی از دوست های خیلی خیلی نزدیک به من است. اما به هر حال هر کدام از این حالت ها باشد، به نظرم نیاز به یک معارفه ی اولیه در این فضای جدید داشتیم! خیالتان را هم راحت کنم که احتمالا من باز هم درباره ی خود این وبلاگ و اصلا درباره ی نوشتن، خواهم نوشت. پس خودتان را برای پست های مشابه آماده کنید!

چه خود من در آینده ی دور و نزدیک باشید، چه یکی از دوستان صمیمی من و از همه مهم تر چنان چه آشنایی قبلی با یک دیگر نداریم، بی نهایت به من کمک می کنید اگر نظرتان را درباره ی موضوع هایی که این جا طرح می شود بنویسید. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی