معماری و طراحی مرحله
طراحی بازی، مدام در ذهنم بزرگ و بزرگ تر می شود... فکر کنم یک روز همه اش را بگیرد. علی ای حال، به نظر می رسد معماری هم از آن حوزه ها است که در طراحی بازی و به طور مشخص طراحی مرحله اهمیت دارد. برنامه ام فعلا این است که از کتاب 101 Things I Learned in Architecture School شروع کنم. این کتاب را آرنو آذر در فن کست پیشنهاد داد. گویا ترجمه هم شده است. البته من ترجمه اش را ندیده ام و از کیفیت آن بی خبرم.
بعد از این کتاب می روم سراغ An Architectural Approach to Level Design که فوق العاده کتاب مهیجی به نظر می رسد. هر چند واقعا ایده ای ندارم که این برنامه در چه مدتی قابل پیاده سازی است و اصلا شاید بین این دو کتاب، لازم باشد مطالب ساده تری را بخوانم یا به عبارت دقیق تر، تمرین های ساده تری را انجام دهم. به هر حال فعلا با همین برنامه ی کلی می توان شروع کرد. تا ببنیم چطور پیش می رود!